Sponsor Reklam

Kruvasan tarifi

Yazar By: Genelsite 1 Kasım 2013 Cuma | 00:37:00

Sponsor Reklam

Kruvasan nasıl yapılır,kruvasan yapmak için malzemeler, kruvasan tarihi,kruvasan hangi ülkenin hamur işi yemeğidir

Kruvasan tarifi

Kruvasan tarifinden önce tarihine baksak  iyi olur kruvasan fransa mutfağının vazgeçilmez günlük tüketilen lezzetlerinden biridir. fransızca croissant olarak bilinir fransızca anlamı hilal'dir yani tereyeğlı  hilal  ekmeği (çöreği) dilimize kruvasan olarak geçmiştir öyleki bizim için simit neyi ifade ediyorsa onlar içinde bu hamur çöreği aynı şeyi ifade ediyor
Kruvasan tarihinden sonra tarifine geçelim şimdi gelelim Kruvasan için gerekli malzemelere

Kruvasan Malzemeleri:
500 gr un (4,5 su bardağı kadar)
Yarım paket yaş maya (21 gram kadar)
50 gr margarin (1/5 paket)
2 tatlı kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
1 su bardağı ılık süt
2 adet yumurta
Yarım paket margarin {hamurun arasına sürmek için kullanacağız}
1 adet yumurta sarısı {kruvasanların üzerine sürmek için kullanacağız}

Kruvasan yapılış aşamaları


Kruvasan Hamurunun Hazırlanması ve Mayalama:
Önce, 1 su bardağı sütü ısıtın. kaynatmadan, ısıtmak yeterli olacaktır. sütü ısıttığınız kabın içerisine küçük parçalara ayırdığınız maya ve şekeri ilave edip eriyene kadar karıştırıyoruz 500 gr Unun tamamını geniş bir yoğurma kabına alıyoruz. unun ortasını çukur olacak şekilde açıp hazırladığınız mayayı ilave edip 10 dakika kadar mayalanma için bekliyoruz. mayalanma işlemi bitince geri kalan tüm hamur malzemesini yoğurma kabına ekleyip, yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz. Kabın üzerini streç film ile kapatarak ılık bir yerde yaklaşık yarım saat kadar dinlendiriyoruz. Mayalanan Hamurumuz iki katına ulaştıysa mayalama işlemimiz  başarılı demektir

Kruvasan hamurumuz mayalanıp dinlendiğini göre şimdi kruvasanı yapmaya başlayabiliriz

Kuruvasan Yapımı: Mayalama işleminden sonra hamurunuzu hafif unladığımız tezgaha alıyoruz ve 1,5 - 2 santim kalınlığında dikdörtgen şeklinde açıyoruz.
Dikdörtgen şeklinde açtığımız hamurun yüzeyini üç parça gibi düşünün sağ sol taraflara yaklaşık 50 gr margarini elimizle iyice sürüyoruz bu hamur parçalarını ikiye katlayarak ortadan birleştiriyoruz.
Bu işlemden sonra hamurun sığacağı bir kaba alıyoruz üzerini streç filmle kaplayarak dolapta yaklaşık 10 dakika kadar dinlendiriyoruz.
Bu işlemleri 2 defa daha tekrarlayıyoruz (hamuru açma, katlama ve dolapta dinlendirme) İşlemleri 2 kez daha yaptıktan sonra sonra hamuru son kez unlanmış tezgaha alarak yarım santim kalınlığında dikdörtgen şeklinde açıyoruz. 25-30 santim boyunda ve taban kenarı en az 10 santim cm olan üçgenler halinde hamuru kesiyoruz.
Kruvasan servis


Hamuru geniş kenardan başlayarak yuvarlıyoruz. Hamurları yağlı kağıt yerleştirdiğimiz fırın tepsisine 5 santim aralıklarla diziyoruz. 10 dakika dinlendirdikten sonra üzerine 1 adet yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 200 derece fırında yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz. Kruvasanlarımız hazır
Afiyet olsun

7 yorum :

  1. Simla Gökberk1 Kasım 2013 13:29

    kruvasan tarifini bir türlü tutturamadığım muhteşem lezzetlerden biridir tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Kruvasan aslinda avusturya'nin bir icadidir.Hikayesine gelince:
    Osmanlilar Viyana kalesine dayandiklarinda turklerin geldigini bildirmek amacli hilal seklinde
    ekmekcikleri yapip halka dagitirlar ve böylece herkesin turklerin geldiginden haberi olur ve kendini siginakta korur..

    YanıtlaSil
  3. bennur sevil egemen / Tarif hastası pis boğaz gurme2 Kasım 2013 09:41

    tarif yazınızı bir çırpıda okudum kruvasan tarifine yeni bir boyut getirmişsiniz. fransızlar ağzının tadını biliyor ben kruvasanın çikolata parçacıklı olanı daha çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feride Gönlüm24 Kasım 2013 14:10

      arkadaş fransızları sevmem ama bu kruvasan beni benden alıyor iyiki böyle bir lezzeti bulmuşlar

      Sil
  4. Deniz ergin / tarif delisi22 Aralık 2013 01:18

    kruvasanı neden ilk türkler bulmamış müthiş bir tat

    YanıtlaSil
  5. Kezban Yerlikaya21 Kasım 2014 14:34

    kolay kruvasan yapmak ancak, 1 tepsi kruvasan dakikalar içinde bitiyor keşke bu kadar lezzetli bir çörek olmasaydı dermişim :)

    YanıtlaSil
  6. Gözde Ertürk6 Temmuz 2015 02:06

    güzel olan şeyler neden çabuk bitiyor yaklaşık 2 yıl önce tanıdım bu kurvasanı müptelası oldum. gerçi şu an marketlerde satılan çikolatalı 7li hazır kruvasanlardan alıyorum. her sabah iş yerine geldiğimde çayla 2 tane yiyorum. keşke diyorum bu tatlı çöreği daha önce tanısaydım paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Sponsor Reklam

Genelsite.org Bizi Takip Edin