Sponsor Reklam

Anadolu üniversitesi sınavsız ikinci üniversite başvuru koşulları bölümleri

Yazar By: Genelsite 12 Ağustos 2013 Pazartesi | 18:15:00

Sponsor Reklam

Anadolu üniversitesi ikinci üniversite Koşulları,Anadolu üniversitesi sınavsız üniversite bölümleri, Anadolu üniversitesi sınavsız önlisans bölümleri,Anadolu üniversitesi sınavsız lisans bölümleri, Kimler ikinci üniversitede okuyabilir,sınavsız üniversitenin şartları nelerdir,sınavsız ikinci üniversite kimleri kapsıyor. bu tür soruların cevabı konumuz içerisinde ayrıntılı olarak verilmiştir.


ilk olarak Anadolu üniversitesi'nin Sınavsız ikinci üniversite şartları, koşulları ve programlar ve Bölümleri'ne bakalım


2012-2013 öğretim yılı dönemlik-kredili sistemde eğitim-öğretim yapan fakültelere İkinci Üniversite kapsamında planlanan internet başvuru ve kayıt tarihleri aşağıda verilmiştir.


Anadolu Üniversitesi ikinci Üniversite Kayıt Tarihleri
İnternet Başvuru Tarihi01 - 19 Ekim 2013
AÖF Bürosundan Kayıt Tarihi01 - 16 Ekim 2013
AÖF Bürosundan Mazeretli Kayıt Tarihi17 - 18 - 19 Ekim 2013
Anadolu Üniversitesi ikinci üniversite internet adresi     ikinciuniversite.anadolu.edu.tr

Adaylar, http://kayit.anadolu.edu.tr adresinde “İkinci Üniversite” linkini tıklayarak internet başvurularını yapabilirler. (Site internet başvuru tarihleri içerisinde aktif hale getirilecektir.)

İnternet sitesinden başvuru yapmak, yazıcıdan döküm almak ve bankaya gerekli ücreti yatırmak kayıt için yeterli değildir. Kayıt kılavuzunda açıklanan tüm kayıt belgelerini, kayıt süresi içerisinde mutlaka AÖF bürosuna teslim etmeniz, Öğrenci Bilgi Formunu onaylatarak geri almanız gerekmektedir. Aksi takdirde kaydınız yapılmaz.

Anadolu Üniversitesi Sınavsız İkinci Üniversite Başvuru Koşulları

  • Herhangi bir yükseköğretim programından mezun olanlar ile örgün yükseköğretim bölümlerinde kayıtlı öğrenciler, Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinin bölüm ve programlarının herhangi birine okudukları veya mezun oldukları programlardan/bölümlerden farklı olmak kaydıyla İkinci Üniversite kapsamında başvuru yapabilirler.
  • Örgün öğretim ile birlikte açıköğretim programına kaydolacak erkek öğrencilerin askerlik işlemleri, örgün öğretimdeki statülerine göre yapılır. Bu durumdaki öğrencilerin açıköğretim programlarına kaydolmaları, askerlik işlemleri ile ilgili herhangi bir hak sağlamaz. Açıköğretim programlarına kayıt yaptırdıktan sonra örgün öğretimden kaydını sildiren öğrenciler bu durumlarını belgelendirmek koşuluyla askerlik işlemleri dâhil tüm öğrencilik hizmetinden yararlanırlar.
  • Yukarıdaki koşullarda açıköğretim programlarına kaydolan örgün öğretim öğrencileri veya mezunları, örgün öğretimden açıköğretime veya açıköğretim den örgün öğretime ders transferi veya kredi saydırma işlemi yaptıramaz.
  • Örgün öğretimin herhangi bir programına yerleştirilmiş olan adaylar, yukarıdaki koşullara uymak suretiyle, aynı öğretim yılında kendi alanları dışındaki bir açıköğretim programına kayıt yaptırabilirler.
  • ÖSYM’nin Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerde okuyan öğrenciler de yukarıdaki olanaklardan aynen yararlanırlar.
  • Üniversitelerin yaptığı yabancı uyruklu öğrenci seçme sınavı ile Türkiye’deki üniversitelere yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler de başvuruda bulunabilirler.
  • Uyruğundan biri T.C. olup yurt dışı yükseköğretim kurumlarını bitirerek Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından denklik belgesi alanlar da başvurabilirler.
  • Yurt dışında bir yükseköğretim kurumunda hâlen kayıtlı olan öğrenciler ikinci üniversite kapsamında kayıt yaptıramazlar.
  • Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakültelerden mezun olanlar yukarıdaki koşullarda İkinci Üniversite için başvurup kayıt yaptırabilirler.
  • Herhangi bir yükseköğretim programından mezun olamayan (kaydı silinen), herhangi bir örgün yükseköğretim programında kaydı bulunmayan ve halen açıköğretim programlarında okumakta olanlar yukarıdaki olanaklardan yararlanamazlar.
  • Bir yükseköğretim programından mezun olan veya halen bir örgün yükseköğretim programında okuyanlardan açıköğretimin bir programına kayıt yaptıranlar, askerlik işlemleri hariç açıköğretimdeki tüm öğrencilik hizmetlerinden yararlanırlar.
Yukarıdaki koşullara uyan lisans veya ön lisans mezunu veya örgün yükseköğretim bölümlerinde kayıtlı öğrenciler İkinci Üniversite kayıt türünden yararlanabilirler. Adayların kayıtları “İnternet Başvuru” ve “AÖF Bürolarından Kayıt” olmak üzere iki aşamalı yapılmaktadır.

Anadolu Üniversitesi Sınavsız İkinci Üniversite Önlisans ve Lisans Bölüm ve Programlar

Açıköğretim Fakültesi (Önlisans)Açıköğretim Fakültesi (Lisans)
AdaletFelsefe 
Bankacılık ve Sigortacılık      Sosyoloji 
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı *            Tarih 
Çağrı Merkezi Hizmetleri         Türk Dili ve Edebiyatı
Dış Ticaret         İşletme Fakültesi (Lisans)
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı*                 İşletme
Emlak ve Emlak Yönetimi          Konaklama İşletmeciliği**
Ev İdaresi           İktisat Fakültesi (Lisans)
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık         Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri       
Halkla İlişkiler ve Tanıtım      İktisat
İlahiyat               Kamu Yönetimi                
İnsan Kaynakları Yönetimi     Maliye
İşletme Yönetimi            Uluslararası İlişkiler
Kültürel Miras ve Turizm        Genelsite.org © 2013  
Laborant ve Veteriner Sağlık*              
Lojistik                
Marka İletişimi               
Medya ve İletişim           
Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası              
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları      
Özel Güvenlik ve Koruma*** 
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi                  
Radyo ve Televizyon Programcılığı  
Sağlık Kurumları İşletmeciliği            
Sosyal Bilimler               
Sosyal Hizmetler*        
Spor Yönetimi
Tarım   
Turizm ve Otel İşletmeciliği*
Turizm ve Seyahat Hizmetleri*               
Yerel Yönetimler

19 yorum :

  1. Firuzan Topaloğlu18 Şubat 2014 13:07

    Anadolu üniversitesinde AÖF sağlık tekniker yardımcılığı ve hemşire yardımcılığı bölümü açılacak diye duydum acaba doğrumu eğer gerçekten doğruysa çok süper olur. bu konuda bilgisi olan paylaşabilirmi lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel Eğitim18 Şubat 2014 13:43

      @Firuzan Topaloğlu, bu sene yök yardımcı sağlık elemanı mesleklerini artıracağını 2013 yılında sağlık bakanlığı protokolüyle açıklamıştı. açıkcası yardımcı sağlık bölümlerinin açılması herkes için iyi olur ancak şöyle bir durum söz konusu yardımcı sağlık meslek elemanı (yardımcı sağlık teknikerliği ve hemşire yardımcılığı vb.) bölümlerine hangi üniversitelerde ne kadar kontenjan ayrılacağı henüz belirlenmedi. dolayısıyla Anadolu üniv AÖF yardımcı sağlık teknikerliği ve yardımcı hemşirelik bölümlerini açacakmı pek emin değilim. sonucu hep birlikte 2014 ösys kontenjan ve tercih rehberinde göreceğiz. umarım Anadolu aöf de dahil tüm üniversiteler bu bölümleri açarak işsizliğin azalmasına katkıda bulunur.

      Eğitim ve iş hayatınızda başarılar

      Sil
  2. Ben kocaeli univeraitesi ozel guvenlik ve koruma olumu 2.sinif ogrencisiyim. 4.donemim okulum bitecek 4 yila tamamlamak istiyrum. Sinavsiz olarak hangi bolumlere gecis yapabilirim. Ve suan bahar doneminde acikogretime baslama sansim varmi acaba yok sene basini mi beklemek zorundayim. Ve hangi bolumle tamamlamami tavsiye edersiniz. Tesekkurler.

    Ugur Akkoc

    YanıtlaSil
  3. Hocam.. ben işletme yönetimi önlisans okumaktayım ama 1 yılı geçkin kaydımı yenilemedim. kayıt yaptırabilir miyim. bu dönemde 2. ünv programına?

    YanıtlaSil
  4. önlisans çocuk gelişminden lisans taamamlanacak bölüm var mı arkdaslar

    YanıtlaSil
  5. iş sağlığı ve güvenlik açık öğretim sınavsısız geçiş hangi üniversiler var bilgisi olan yazsın lütfen

    YanıtlaSil
  6. iş sağlığı ve güvenlik açıköğretim sınavsız geçiş hangi üniversiteler var bilgisi olan yazsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @musineayaz şu an geçen yılki güncellemeye göre sınavsız ikinici üniversite kapsamında iş sağlığı ve güvenliği bölümü atatürk üniv de yer almaktadır eğitim haatınızda başarılar

      Sil
    2. atatürk üniversitesi

      Sil
  7. Ben suan universite okuyorum yeniden sınava girdim tercih bolumunden acık ogretim bolumu secerek mi yan dal okuyabilrcegim biri beni aydinlatirsa en kisa zamanda sevinirim

    YanıtlaSil
  8. örgün eğitimde mühendislik okuyup açıktan iş sağlığı ve güvenliğini okuyan bir öğreci ileride bir yararını görür mü?

    YanıtlaSil
  9. ben bu sene adalet meslek yüksek okuluna kayıt yaptıracağım. fakat bilindiği gibi bu 2 yıllık yani bir önlisans programı anadolu üniversitesinde 2. üniversite başvuru koşullarına uyuyor mu ? bunu yazıdan net olarak anlayamadım. yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  10. Iş sağlığı ve güvenliği bölümü Atatürk Üniversitesi uzaktan eğitim fakültesinde var

    YanıtlaSil
  11. İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNUYUM ADELET MYO NA KAYIT YAPTIRABILIRMIYIM ???

    YanıtlaSil
  12. beden eğitimi ve spor öğretmenliği mezunuyum hangi bölümleri seçmeliyim

    YanıtlaSil
  13. ben ilk defa kayıt yaptırmak istiyorum ama açık öğretim hakkında hiç fikrim yok açık öğretim için para ödememiz gerkiyormu??? acil bilgilendirebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  14. 2 yıllık çocuk gelişimi mezunuyum dgs ye girdim eğer olmazsa açık ogretimden bir bölüm okumak istiyorum hangi bölümü okusam daha iyi olur

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar örgün önlisans bir bölümde okuyorum ikinci üniversite aöf den önlisans bir bölüm daha okumak istiyorum ama her ikisinden de mezun olduğumda hangisinden tercih yapabilirim veya ikisinden de tercih yapabilir miyim

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşlar örgün önlisans bir bölümde okuyorum ikinci üniversite aöf den önlisans bir bölüm daha okumak istiyorum ama her ikisinden de mezun olduğumda hangisinden tercih yapabilirim veya ikisinden de tercih yapabilir miyim

    YanıtlaSil

Sponsor Reklam

Genelsite.org Bizi Takip Edin