Sponsor Reklam

AÖF'lülerin bütünleme sınavı isyanı

Yazar By: Genelsite 1 Temmuz 2013 Pazartesi | 15:24:00

Sponsor Reklam
AÖF 2012 yılında tüm bölümleri dönelik kredili sistem uygulanmaya başlamıştı Öğretim ve Sınav Yönetmeliği değişikliğiyle, kredili sisteme geçilmesiyle birlikte bütünleme sınavlarının kaldırılmasına tepki gösteren Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencileri YÖK Binası önünde toplandı.

aöf bütünleme sınavı
Açıköğretim öğrencilerine ikinci sınıf muamele yapılıyor
Eylemlerine destek veren TÜRKİYE KAMU-SEN üyeleri, TÜRK BÜRO-SEN Genel Başkanı Fahrettin Yokuş, Ankara MHP Milletvekili Özcan Yeniçeri ve Bağımsız Milletvekili İhsan Barutçu da yer aldı.
Açıköğretim öğrencilerine ikinci sınıf muamele yapıldığını belirten AÖF Öğrenci temsilcisi Elif Erden, “Türkiye’deki bütün üniversitelerde ve hatta diğer uzaktan eğitim veren üniversitelerde bütünleme sınavı yapılırken, yalnızca Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim fakültesinde Bütünleme sınavlarının kaldırılması manidardır. Başbakanımız; yaptığı tüm konuşmalarda, eğitimde fırsat eşitliğinden bahsetmektedir. Her yıl yapılan açıklamalarda, Yüksek öğretimdeki okullaşma ve öğrenci sayısı ilan edilirken, Açıköğretim Fakülteleri de bu sayının içinde yer almaktadır. Bu durum, eş değerlilik olarak kabul edilirken, bizler maalesef uygulamada, bu eş değerliliğin dışında tutulup, cezalandırılıyoruz. Diploma eşdeğerliliği konusunda ise, ikinci sınıf mezunlar muamelesi görmekteyiz” dedi.



Yök 2012 yılında çıkardığı ve 81 il üniversitesine gönderdiği yasa ile Tüm üniversitelerde bütünleme sınavı yapılması konusunda karar yayınlamasına rağmen anadolu üniversitesi açık öğretim fakültesi yök kararına rağmen bütünleme sınavı yapmamakta kararlı bir tv programında programa katılan aöf dekan yardımcısı aöfde 2012 itibariyle tüm bölümlerde kredili sisteme geçildiğini kredili sistem uygulayan bir üniversitede bütünleme sınavı uygulayamayacaklarını bunun kredili sistemin ruhuna aykırı dedi

buradan hem yök başkanına ve hemde aöf dekanına ve rektörüne soruyoruz Anadolu üniversitesi örgün eğitimi de dahil 81 ilde tüm üniversitelerde kredili sistem uygulanmıyormu

10 a yakın açıköğretim ve uzaktan eğitim fakültesinde ör: istanbul üniversitesi, erzurum atatürk üniversitesi,bartın üniversitesi,karabük üniversitesi,süleyman demirel üniversitesi,mersin üniversitesi,ankara üniversitesi, vb üniversitelerde de kredili sistem uygulanmasına rağmen ayrıyetten bütünleme sınavıda yapılıyor bu üniversitelerdeki dekan yada rektörler aöf sisteminde kredili sistemi uyguluyoruz bütünleme sınavı uygulayamayız demiyorlar

 

Sizinde Aöf bütünleme sınav hakkı verilmesi hakkında görüşlerinizi konuya katkılarınızı bekliyoruz

2 yorum :

  1. Esra Zeren Güvendi1 Temmuz 2013 21:55

    artık bu yazımı yayınlayın!!! aöf tek ders sınavıyla bütün öğrencilerini kandırıyor yapılan adaletsizlik kısa sürede giderilmeli bütünleme sınavı yök tarafından verilen aöflülerede tanınmış bir haktır hakkımızı versin

    YanıtlaSil
  2. esra hanım çok güzel yazmışsın hakkımızı yiyen aöf dekanı ve yök başkanı vicdanlarına nasıl hesap verecek bütün yetkililere sesleniyorum "insafa gelin aöfe bütünleme hakkını verin"

    YanıtlaSil

Sponsor Reklam

Genelsite.org Bizi Takip Edin