Sponsor Reklam
Ana Sayfa » , , , » iPad 2'nin şansı ne kadar?

iPad 2'nin şansı ne kadar?

Yazar By: Genelsite 5 Mart 2011 Cumartesi | 17:27:00

Sponsor Reklam
2011 yılında katlanarak büyüyecek tablet bilgisayar pazarının 64 milyon adetlik satışa ulaşması bekleniyor. Peki rekabet gücünü koruma çabasındaki yeni iPad 2'nin şansı ne kadar?

 

Apple, geçen yıl iPad’in ilk modeliyle başlattığı tablet çağında ikinci hamlesini yaptı. Firma, hızlandırılan ve daha da inceltilenyeni tasarımla çıtayı yükselterek mevcut yüzde 75’lik pazar payını korumaya çalışacak.

Ürünün ilk incelemeleri olumlu yönde. Apple’ın ‘geçici süreyle’ izne ayrılan efsanevi patronu Steve Jobs’ın “PC-sonrası dönemi temsil ediyor” dediği iPad, taşınabilirlik ve hız açısından piyasadaki tüm tabletlerin bir gömlek üstünde gibi görünüyor. İki çekirdekli 1GHz A5 işlemciyle performansın gerçekten çok arttığı söylenirken, grafiklerde de dokuz kata kadar hızlanmadan bahsediliyor.

Çift çekirdekli işlemci kullanımı yıl içinde diğer tabletlerde de artacak, orası kesin. Ancak tasarım faktörü de eklendiğinde, Apple'ın iPad 2ile yine liderliğini gösterdiği kolayca söylenebilir.

Yeni üründe olacağı söylenen daha yüksek çözünürlüklü Retina ekrandan vazgeçilmesi büyük hayal kırıklığı yaratmışa benzemiyor. Zira firmanın 10 saate yakın kullanım sağlayan pil ömründen feragat etmemesi pek çok kişi için doğru karar. AOL grubuna bağlı TechCrunch teknoloji sitesi, Retina ekran performansının iPad’de film izlerken çok büyük bir keyif farkı yaratmayacağı kanısında.

Cihaza eklenen iki kamera, firmanın iPhone 4 ile birlikte tanıttığı Face Time görüntülü konuşma uygulamasını çalıştırabilecek. Arkadaki kameranın 720p çözünürlükte HD çekim yapabildiği belirtilirken herhangi bir rakam verilmemesi, azami 5 MP civarında olabileceğine yoruluyor. FaceTime’ın sadece iPhone 4, iPad 2 ve yeni nesil iPod Touch’lar arasında kullanılabildiğini hatırlatalım.

AKILLI ÖRTÜ FARKI
Engadget sitesine göre görüntülü konuşmada kullanılacak ön kameranın performansı çok parlak değil ve özellikle video çekiminde kullanıcıyı mutlu etmeyecek. Ancak rakiplerle kıyaslanınca bunun büyük bir kayıp olmayacağı söylenebilir.

iPad 2’nin elde tutması çok daha keyifli olan yeni ürününde aslında gerçekten ‘fark’ yaratan iki nokta var. Bunların ilki, Smart Cover adını verdikleri plastik örtü. Manyetik olarak kolayca tabletin sol kenarına ilişen esnek kapak, bir ucu kaldırıldığında cihazı uyku modundan çıkarıyor. Tekrar kapatıldığında ise cihaz yeniden uyku moduna geçiyor. İnce ve hafif olan bu malzeme, belirli yerlerden katlanıp üçgen prizma haline getirildiğinde iPad’in yatay veya dikey kullanımına olanak sağlıyor. Dolayısıyla portatif Apple ürünleri için stand ve kılıf üreten firmalar için kötü haber.







İkinci ‘fark’ ise, iPad 2’nin bugüne kadar Apple tarafından izlenen en hızlı piyasaya çıkış takvimine sahip olması. 11 Mart’ta, yani sadece bir hafta sonra ABD dahil 6 ülkede mağazalarda satışına başlanacak cihaz, 25 Mart’a kadar kademeli olarak toplam 25 ülkede satılıyor olacak. Türkiye’ye gelişi konusunda henüz net bir bilgi olmasa da, eski iPad’den çok daha hızlı davranılacağı ve Haziran’a kadar raflara çıkarılacağını tahmin ediyoruz.

64 MİLYON TABLET SATILACAK
Gartner araştırma firmasının rakamlarına göre dünyada 2011 yılında toplam 64 milyon tablet satılması bekleniyor. 2010 yılının büyük bölümünü pazardaki tek ürün olarak geçiren iPad, bu yıl elbette sıkı bir rekabetle karşılaşacak. Nitekim Strategy Analytics araştırma firmasının raporuna göre, küresel tablet pazarında 2010 başında yüzde 95 olan payı Aralık 2010 itibarıyla yüzde 75’e gerilemiş durumda. Bunun daha da düşmesi, doğal karşılanmalı, başarısızlık olarak görülmemeli. Şubat’ta Las Vegas’ta yapılan Consumer Electronics Show’da 82 adet tablet modelinin tanıtıldığını hatırlatalım.

iPad 2’nin rekabet edeceği ürünler arasında özellikle WebOS işletim sistemli HP tablet, Blackberry PlayBook, Android kullanan Motorola ve Samsung’lar öne çıkıyor. Bilhassa Android işletim sisteminin tablet-optimize sürümü, hız ve çok işlevlilik açısından bir hayli iddialı görünüyor. Apple’ın çok çarpıcı fiyatlandırma politikası onları zorlasa da, 2011 içinde Apple’ın çok rahat hareket edemeyeceğini, bu yüzden iPad 2’nin piyasaya çıkışıyla ilgili olarak acele ettiği söylenebilir.

Artıları eksiklerinden daha fazla olan iPad 2, firmanın düşük kar marjı ve toplu alımdan kaynaklı çok rekabetçi girdi maliyeti sayesinde rakipleriyle aynı, hatta bazı modellere kıyasla daha düşük fiyatlandırılıyor. Örneğin bugün 7 inç ekranlı Samsung Galaxy Tab 32GB modeliyle iPad'in 10 inçlik 32GB iPad'in fiyatı ABD'de aynı, hatta bazı mağzalarda Galaxy daha bile pahalı.

Tasarım ve kullanışlılık bir tarafa, sırf bu fiyat politikası bile iPad'in 2011'i de fazla pazar payı yitirmeden kapatacağına işaret.

 

 

0 yorum :

Yorum Gönder

Sponsor Reklam

Genelsite.org Bizi Takip Edin