Sponsor Reklam
Ana Sayfa » , » Bir asrı deviren Audi, ‘kral’ olmak istiyor

Bir asrı deviren Audi, ‘kral’ olmak istiyor

Yazar By: Genelsite 1 Ağustos 2009 Cumartesi | 18:47:00

Sponsor Reklam
100. yılını çeşitli etkinliklerle kutlayan Audi, krize rağmen tüm dünyada satışlarını artırırken, 2015’te “lüks sınıfın birinci markası” olmayı hedeflemiş durumda



Alman lüks otomobil üreticisi Audi, krize rağmen tüm dünyada satışlarının hedefler doğrultusunda gittiğini, pek çok pazarda lider konuma yükseldiğini belirterek, 100. yılında lüks sınıfın lider markası olmayı hedefliyor.
2008 yılında, küresel ekonomik krize karşın tarihinde ilk defa, dünyada genelinde 1 milyondan fazla otomobil satarak rekor kıran Audi, özellikle geçen ay elde ettiği satış rakamlarıyla rakiplerini yakalamak, hatta geçmek konusunda hayli hırslanmış durumda. Önceki hafta 100. yıl nedeniyle düzenlenen gecede konuşan Audi CEO’su Rupert Stadler, haziran satışlarının bir önceki yılı da geçtiğini hatırlatırken, Mercedes-Benz, BMW ve Porsche gibi rakiplerini geride bırakarak 2015’te “lüks sınıfın lider markası” olma hedeflerine doğru emin adımlarla ilerlediklerini duyurdu.

Türkiye de örnek oldu
Halen Almanya, Macaristan, Çin ve Belçika’da üretim yapan, bünyesinde 58 bin kişiyi çalıştıran Audi, özellikle geçen ay Çin ve Almanya satışlarında yaşanan patlamayla rekoru kırdı.
Yıl sonuna kadar koydukları 900 bin araç satış hedefini yakalayacaklarını söyleyen Audi’nin Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Yönetim Kurulu üyesi Peter Schwarzenbauer, yılın ilk yarısında 466 bin araç sattıklarını, geçen ay aralarında Türkiye’nin de bulunduğu pek çok pazarda satışlarını artırdıklarını bildirdi. Dünya çapında artış kaydettikleri ülkeler arasında Türkiye’yi de sayan Schwarzenbauer, geçen ay 805 araç satarak yüzde 46’lık artış sağladıklarını hatırlattı.
Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, özellikle ÖTV indirimi sırasında 1.4 lt motorlu A3’e olan talebin patladığını, bununla birlikte A4, Q7 ve Q5 modellerinin satışlarında da artışlar yaşandığını belirtti. Bottaro, yıl sonuna kadar toplam 5 bin adet araç satmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

 

Önce Merkel’e tanıtıldı kasımda Türkiye’de satılacak
Alman lüks otomobil üreticisi Audi’nin 100. yılı nedeniyle, geçtiğimiz günlerde düzenlenen ve Almanya Başbakanı Angela Merkel’in de katıldığı kutlama partisinde tanıtılan yeni A5 Sportback, kasım ayında Türkiye’de satılmaya başlanacak. Hemen söyleyelim, Merkel’in makam aracı da bir Audi.
Söz konusu gecede tanıtılan A5 Sportback, Audi’nin deyimiyle coupe ile sedan karışımı yapısıyla dikkat çekiyor.
A6 ile A5 Coupe arasında konumlandırılan yeni A5 Sportback’in, Türkiye’de 59 bin euro’dan başlayan fiyatlarla satılacağını söyleyen Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, yıl sonuna kadar 50 adet getireceklerini kaydetti. Bottaro, 2010 yılının tamamındaysa toplam 250 adet satmayı hedeflediklerini bildirdi.

Yeni sınıf yarattı
A5 Sportback’in, iki farklı otomobilin özelliklerini bir araya toplayarak yeni bir sınıf yarattığını kaydeden Bottaro, ilk etapta 2.0 lt TFSI (180 HP ve 211 HP), 3,2 lt FSI (265 HP) benzinlinin yanı sıra 2.0 lt TDI (170 HP), 2.7 lt TDI (190 HP) ve 3.0 lt TDI (240 HP) dizel motor seçeneklerini getireceklerini kaydetti.
Araçta motor seçeneklerine göre manuel şanzımanın yanı sıra 6 ileri “Multitronic” ya da 7 ileri “S tronic” şanzımanlar bulunuyor.
Dört tekerlekten çekişli “quattro” versiyonları da mevcut.

Teknolojik alt yapısı güçlü
A4 Sedan’dan 36 mm kısa olan A5 Sportback, 2810 mm’lik dingil mesafesine ve arkaya doğru alçalan sportif bir tavan yapısına sahip. Buna rağmen konfor ve kullanışlılıktan ödün vermeyen A5 Sportback’in kapıları “direksiz” olarak tasarlanmış.
Teknolojik açıdan alt yapısı hayli güçlü olan A5 Sportback’in tüm motor seçeneklerinde “Enerji Geri Kazanım” sistemi standart sunulacak. Bu teknolojiyle, araç frenlerken veya yokuş aşağı inerken alternatör kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çevirerek aküde depoluyor. Araç yeniden hızlanmaya başladığındaysa aküde depolanan enerji, gerekli olan yerlerde yeniden kullanılıyor. Böylece motordan güç alan alternatörün yükü hafiflerken, yakıt tüketimi de azalıyor.
Bununla birlikte A5 Sportback’in dizel motorlarında isteğe bağlı olarak “Start-Stop” (Başlat-Durdur) sistemiyle de donatılabilecek. Bu sistem de, dur-kalk trafikte sürücü vitesi boşa alıp ayağını debriyajdan çektiğinde motoru kendiliğinden durdurup, debriyaja yeniden basıldığında da çalıştırıyor. Tabii ki yakıt tasarrufu için...

Kaynak: Milliyet/Otomobil

0 yorum :

Yorum Gönder

Sponsor Reklam

Genelsite.org Bizi Takip Edin